facebook
   zmiana czcionki: 
  +  
  domyślna  
  –  


Koszykówka 3 x 3


FINAŁ KOSZYKÓWKI 3x3 DZIEWCZĄT W RAMACH IGRZYSK DZIECI

Do zawodów zgłosiło się pięć zespołów. Zawody zostaną rozegrane systemem każdy z każdym.

Gospodarz zawodów: SP 48

Data zawodów: 25.11.2022 

Rozpoczęcie zawodów godzina 10.00

Zespoły uczestniczące w zawodach: SP 48/ SP 2/ III STO/ SP 85/ SP 81

Utworzono: 2022-11-17 17:57

Finał koszykówki 3x3 chłopców w ramach Igrzysk Dzieci

Do zawodów zgłosiło się 10 drużyn:

SP 81/ SP 2/ III STO/ II STO/ SP 48/ SP 27/ SP 85/ SP Morska/ DLS/ SP 89

Zespoły zostały podzielone na dwie grupy po 5 drużyn. Do ścisłego finału awansują po dwa najlepsze zespoły. 


Gospodarz: Szkoła Podstawowa nr 27, ul. Srebrniki 10.

Data zawodów 22.11.2022

Godz. rozpoczęcie 9.00


Podział na grupy:

grupa A

SP 27/ II STO/ SP Morska/ SP 85/ SP 81


grupa B

DLS/ III STO/ SP 48/ SP 2/ SP 89


Finał rozgrywamy systemem pucharowym i rozegrany zostanie tego samego dnia.

1) 1A - 2B

2) 2A - 1B

3) przegrani meczy nr 1 oraz nr 2 - mecz o trzecie miejsce

4) wygrani meczy nr 1 oraz nr 2 - mecz o pierwsze miejsce



Utworzono: 2022-11-12 14:04

Mistrzostwa Gdańska w koszykówce 3x3 - Igrzyska Dzieci

UCZESTNICTWO

Szkoły chcące przystąpić do zawodów zobowiązane są zarejestrować się w systemie rejestracji szkół ( srs.szs.pl ) i dokonać zgłoszenia zespołu szkolnego do zawodów w terminie do 28.10.2022.

Szkoły które zgłoszą się po terminie, nie będą mogły uczestniczyć w zawodach.

Utworzono: 2022-10-09 15:07

Wyniki turnieju finałowego o Mistrzostwo Gdańska

GRUPA A

 

1.     SP 27 – SP 81 (11-1)

2.     II STO – SP MORSKA (4-8)

3.     SP 81 – SP MORSKA (1-8)

4.     SP 27 – II STO (5-1)

5.     II STO. -SP 81 (15-1)

6.     SP MORSKA – SP 27 (1-6)

 

GRUPA B

 

1.     DLS – SP 89 (14-0)

2.     SP 48 – SP 2(0-9)

3.     SP 89 – SP 2 (0-13)

4.     DLS – SP 48 (10-1)

5.     SP 48 – SP 89 (6-1)

6.     SP 2 – DLS (3-2)

 

FAZA PUCHAROWA:

 

1.     PÓŁFINAŁ 1: SP 27 – DLS (3-6)

2.     PÓŁFINAŁ 2: SP 2 – SP MORSKA (6-0)

3.     MECZ O 1 MIEJESCE: DLS – SP 2 (14-3)

4.     MECZ O 3 MIEJSCE: SP 27 – SP MORSKA (9-0)

5.     MECZ O 5 MIEJSCE: STO III – SP 48 (11-3)

6.     MECZ O 7 MIEJSCE: SP 81 – SP 89 (4-6)

 

Klasyfikacja końcowa turnieju:

 

1.     Szkoła Podstawowa im. Św. Jana De La Salle

2.     Szkoła Podstawowa nr 2

3.     Szkoła Podstawowa nr 27

4.     Szkoła Podstawowa Morska

5.     II Społeczna Szkoła Podstawowa STO

6.     Szkoła Podstawowa nr 48

7.     Szkoła Podstawowa nr 89

8.     Szkoła Podstawowa nr 81


Utworzono: 2022-11-23 15:03

Regulamin dyscypliny

Szkoły przystępujące do współzawodnictwa muszą się zarejestrować przez system rejestracji szkół srs.szs.pl  zgodnie                            z kalendarzami wojewódzkimi             

    I. Uczestnictwo

        W zawodach biorą udział drużyny dziewcząt i chłopców.

        Drużyna składa się z 4 zawodniczek/ zawodników (3 zawodników na boisku i 1 zmiennik),

        Drużynę stanowią uczniowie jednej szkoły podstawowej urodzeni w 2010 i młodsi.

   Organizator zawodów odpowiada za udostępnienie piłek meczowych. Na rozgrzewkę drużyny powinny zgłaszać się z własnymi piłkami.

 

     II.  Przepisy gry

        mecze są rozgrywane na boisku do koszykówki 3 x 3 z jednym koszem (wysokość – 2,60 m), boisko musi mieć wyznaczoną linię rzutów wolnych (4 m), linię rzutów za 2 punkty (6,75 m) oraz „półkole bez szarży” pod koszem; można używać połowy tradycyjnego boiska do koszykówki,

        rozgrywki dziewcząt i chłopców powinny odbywać się piłką do gry w koszykówkę  o rozmiarze 5,

        zespół sędziowski składa się z 1 lub 2 sędziów boiskowych oraz sędziów stolikowych,

        rzut monetą zdecyduje o tym, której drużynie przyznane zostanie posiadanie piłki na rozpoczęcie meczu, drużyna, która wygra losowanie ma prawo wybrać posiadanie piłki na rozpoczęcie meczu lub przed rozpoczęciem ewentualnej dogrywki,

        czas gry wynosi 8 minut, zegar czasu gry będzie zatrzymywany podczas sytuacji martwej piłki oraz podczas rzutów wolnych, 

        drużyna musi oddać rzut do kosza w ciągu 12 sekund; gra na zwłokę lub zaniechanie aktywnej gry jest błędem, jeżeli boisko nie jest wyposażone w zegar odmierzający czas do rzutu i drużyna nie stara się zakończyć akcji rzutem do kosza, sędzia udziela tej drużynie ostrzeżenia rozpoczynając odliczanie ostatnich pięciu (5) sekund akcji,

        drużyna, która zdobędzie jako pierwsza 15 lub więcej punktów wygrywa mecz przed upływem czasu (dotyczy regulaminowego czasu gry),

        jeżeli na koniec regularnego czasu gry wynik pozostaje nierozstrzygnięty, zostanie rozegrana dogrywka; przed rozpoczęciem dogrywki będzie miała miejsce jednominutowa przerwa,

        drużyna, która jako pierwsza zdobędzie 2 punkty w dogrywce, wygrywa mecz,

        drużyna podlega karze za faule drużyny po tym, jak popełniła 6 fauli, faule popełnione w trakcie akcji rzutowej w polu wewnątrz łuku będą karane jednym rzutem wolnym, a popełnione w trakcie akcji rzutowej z pola za łukiem będą karane dwoma rzutami wolnymi,

        faule popełnione w trakcie akcji rzutowej, po której piłka wpada do kosza po rzucie z gry, karane są dodatkowym jednym rzutem wolnym lub dwoma (gdy rzut był zza łuku),

        siódmy, ósmy i dziewiąty faul drużyny zawsze będzie karany dwoma rzutami wolnymi, kolejne faule karane są dwoma rzutami oraz posiadaniem piłki,

        nie przyznaje się rzutów za faul w ataku,

        zmiana posiadania piłki przez którąkolwiek z drużyn, następująca po sytuacji martwej piłki (aut, faul), musi rozpocząć się wymianą piłki (pomiędzy zawodnikami obrony oraz ataku) za łukiem, na szczycie boiska (tzw. check ball),

        za faul techniczny przyznaje się jeden rzut wolny, za faul niesportowy przyznaje się dwa rzuty wolne,

        gdy zespół nie ma zawodnika rezerwowego albo jeden z zawodników musi zejść z boiska za przewinienie niesportowe lub z powodu kontuzji, to zespół może dokończyć mecz w składzie dwóch zawodników,

      po ostatnim rzucie wolnym wynikającym z kary za faul techniczny lub niesportowy gra zostanie kontynuowana poprzez wymianę piłki za łukiem, na szczycie boiska (tzw. check ball);

        po celnym rzucie z gry lub ostatnim rzucie wolnym grę wznawia drużyna, która nie zdobyła punktów, poprzez wy kozłowanie lub podanie piłki do partnera znajdującego się poza łukiem,

        przeciwnik może bronić podczas wyprowadzania lub podawania piłki za łuk (poza „półkolem bez szarzy”),

        po niecelnym rzucie z gry lub ostatnim rzucie wolnym, jeśli drużyna ataku zbierze piłkę, może kontynuować grę; jeśli drużyna obrony zbierze piłkę to musi wyprowadzić ją za łuk,

        po przechwyceniu lub zablokowaniu piłki należy wyprowadzić piłkę za łuk,

        uważa się, że zawodnik znajduje się „za łukiem”, kiedy żadna z jego stóp nie dotyka miejsca na boisku wewnątrz łuku ani łuku,

        w sytuacji rzutu sędziowskiego piłkę przyznaje się zawsze drużynie broniącej,

        zawodnik, który popełni dwa faule niesportowe zostaje zdyskwalifikowany, drużynie przeciwnej przyznaje się dwa rzuty wolne i posiadanie piłki,

        zawodnik, który popełnił 2 faule niesportowe (nie ma zastosowania do fauli technicznych) zostanie zdyskwalifikowany przez sędziów z udziału w meczu i może zostać zdyskwalifikowany z całego wydarzenia przez organizatora,

        zmiany mogą być dokonane przez którąkolwiek z drużyn, podczas gdy piłka staje się martwa, przed wymianą piłki pomiędzy zawodnikami drużyny ataku i obrony (tzw. check-ball) lub przed rzutem wolnym; zmiany mogą odbywać się jedynie poza linią końcową, naprzeciwko kosza i nie wymagają one jakiegokolwiek działania ze strony sędziów,

        każda drużyna ma prawo do jednej, 30-sto sekundowej, przerwy na żądanie; jakikolwiek zawodnik może poprosić o przyznanie przerwy na żądanie podczas sytuacji martwej piłki,

 

     III. Punktacja

         Za wygrane spotkanie drużyna otrzymuje 2 punkty, za przegrane 1 punkt, za walkower 0 punktów.          O kolejności zespołów decydują kolejno:

1.  większa liczba zdobytych punktów

2.  jeżeli dwie (2) lub więcej drużyn ma równą liczbę punktów po rozegraniu wszystkich meczów w danej grupie,                     to o kolejności miejsc decyduje (-ą) wynik (-i) meczu (-ów) pomiędzy tymi drużynami.  Jeżeli liczba punktów w meczach pomiędzy tymi drużynami wciąż jest taka sama, klasyfikację ustala się według poniższych zasad, w następującej kolejności: 

a.     decyduje większa różnica koszy zdobytych do straconych w meczach pomiędzy zainteresowanymi drużynami.

b.     decyduje większa liczba koszy zdobytych w meczach pomiędzy zainteresowanymi drużynami.

c.     decyduje większa różnica koszy zdobytych do straconych we wszystkich meczach w danej grupie.

d.     decyduje większa liczba koszy zdobytych we wszystkich meczach w danej grupie.

           Jeżeli powyższe zasady w dalszym ciągu nie dają rozstrzygnięcia, klasyfikację końcową ustala się w drodze losowania.            Jeżeli jedna lub więcej drużyn zostaje sklasyfikowanych na którymkolwiek etapie zasad podanych powyżej, to procedury  z punktu 2 stosuje się ponownie w stosunku do pozostałych niesklasyfikowanych drużyn.

 

Utworzono: 2022-08-26 11:07

 

Zobacz również

Wyszukaj

Zobacz galerię

logo GZSiSS
Gdański Zespół Schronisk i Sportu Szkolnego

Al. Grunwaldzka 244 , 80-314 Gdańsk
tel. 48 58 520 68 50
biuro@ssm.gda.pl

Szkolne Schronisko
Młodzieżowe w Gdańsku

Al. Grunwaldzka 244
80-314 Gdańsk
tel. 48 520 68 51
grunwaldzka@ssm.gda.pl

Filia SSM Wałowa

ul. Wałowa 21
80-858 Gdańsk
tel. 48 58 301 23 13
walowa@ssm.gda.pl

Filia SSM

ul. Kartuska 245B
80-125 Gdańsk
tel. 48 58 302 60 44
kartuska@ssm.gda.pl

Gdański Ośrodek Kultury Fizycznej

ul. Grunwaldzka 244
80-314 Gdańsk
tel. 48 58 520 68 50
biuro@ssm.gda.pl