facebook
   zmiana czcionki: 
  +  
  domyślna  
  –  


Koszykówka 3 x 3


Mistrzostwa Gdańska w Koszykówce 3x3 - Licealiada

Termin zawodów: 18.11.2022 r.

Miejsce rozgrywek: Centrum Sportu Akademickiego Politechniki Gdańskiej, Al. Zwycięstwa 12

Rozstawienie zespołów nastąpi w oparciu o klasyfikację ubiegłoroczną.

Do zawodów zgłosiło się: 10 drużyn dziewcząt i 15 chłopców. 


Odprawa drużyn przed turniejem chłopców godz. 8.00 

System gier: podział na 4 grupy z rozstawieniem drużyn z ubiegłego roku. Awansują po 2 drużyny do fazy pucharowej.

Odprawa drużyn przed turniejem dziewcząt godz. 12.00 

System gier: podział na 2 grupy z rozstawieniem drużyn z ubiegłego roku, dwie najlepsze awansują do półfinału.



Utworzono: 2022-11-08 18:56

Koszykówka 3x3 Dziewcząt i Chłopców rocznik 2006 i młodsi

W zawodach mogą wziąć udział tylko szkoły, które mają aktualną rejestrację w Systemie Rejestracji Szkół (srs.szs.pl) oraz dokonają obowiązkowego zgłoszenia do rozgrywek KOSZYKÓWKA 3x3 w (srs.szs.) rocznik 2006 i młodsi.


Termin zgłoszenia zespołów upływa w dniu 04.11.2022 r. o godz. 23:00

Termin zawodów: 18.11.2022 r:  

Miejsce rozgrywek: Centrum Sportu Akademickiego Politechniki Gdańskiej, Al. Zwycięstwa 12

Rozstawienie zespołów nastąpi w oparciu klasyfikację ubiegłoroczną.

Do zawodów zgłosiło się: 10 drużyn dziewcząt i 15 chłopców.

Każdorazowo przed zawodami opiekun zespołu szkolnego ma obowiązek przekazać przedstawicielowi organizatora zawodów:

Utworzono: 2022-10-04 16:59

Koszykówka 3x3 chłopców

Wyniki meczów:

Grupa A

  1. III LO – I LO 12:2
  2. III LO – CKIU 2 15:4
  3. CKIZU 2 – I LO 5:12

KOLEJNOŚĆ W GRUPIE:

1m. IX LO

2m. I LO

3m. CKZIU nr 2

Grupa B

  1. II LO – ZSŁ 16:6
  2. XX LO – XV LO 15:7
  3. II LO – XX LO 14:13
  4. ZSŁ – XV LO 6:16
  5. ZSŁ – XX LO 8:15
  6. XV LO – II LO 9:12

 KOLEJNOŚĆ w GRUPIE:

1m. II LO

2m. XX LO

3m. XV LO

4m. ZSŁ

Grupa C

  1. IX LO – XIX LO 12:4
  2. IX – ALO 15:0
  3. XIX LO – ALO 11:3

KOLEJNOŚĆ W GRUPIE:

1m. IX LO

2m. XIX LO

3m. ALO

Grupa D

  1. SMS LO –GLA 16:7
  2. V LO – GLA 11:7
  3. SMS LO – V LO 15:3

 KOLEJNOŚĆ W GRUPIE:

1m. SMS LO

2m. V LO

3m. GLA

Ćwierćfinały:

1. III LO – XX LO 11:15

2. IX LO – V LO 16:5

3. II LO – I LO 15:4

4. SMS LO – XIX LO 15:5

Półfinały:

  1. XX LO – IX LO 7:15
  2. II LO – SMS LO 10:15

 Mecz o 3 miejsce:

XX LO  – II LO 13:15

Mecz o 1 miejsce

SMS LO – IX LO 15:14

Końcowa kolejność:

1m. SMS M Gortata

2m. IX LO

3m. II LO

4m. XX LO

5 – 8 m. III LO, I LO, V LO, XIX LO

9 – 13 m. ALO, XV LO, CKZiU nr 2, GLA, ZS Ł

Na zawody nie zgłosiły się: Conradinum oraz XXIV LO

Utworzono: 2022-11-18 23:13

Koszykówka 3x3 dziewczęta

Wyniki meczów:

Grupa A

  1. SMS LO  – II LO 13:10
  2. VIII LO - II LO 4:6
  3. SMS LO – VIII LO 15:5

 Kolejność w Grupie:

1m. SMS LO

2m. II LO

3m. VIII LO

 Grupa B

  1. III LO – V LO 15:0
  2. III LO – IX LO 13:4
  3. V LO – IX 1:15

 Kolejność w grupie:

1m. III LO

2m. IX LO

3m. VLO

Grupa C

  1. XIX LO –I LO 15:
  2. GLA – I LO 15:4
  3. XIX LO – GLA 13:10

 Kolejność w grupie:

1m. XIX LO

2m. GLA

3m. I LO

Ćwierćfinały:

  1. SMS LO –VIII LO 12:7
  2. GLA – II LO 10:7
  3. XIX LO – I LO 15:3
  4. III LO – IX LO 15:5

Półfinały:

  1. SMS LO – GLA 16:14
  2. XIX LO III LO 10:6

Mecz o 3 miejsce:

GLA – II LO 8:6

Mecz o 1 miejsce:

SMS – XIX  LO 14:16

Końcowa kolejność:

1m. XIX LO

2m SMS M Gortata

3m. GLA

4m. III LO

5 – 8 m. VIII LO, II LO, I LO, IX LO

9m. V LO

Na zawody nie zgłosiło się XIV LO.

Utworzono: 2022-11-18 23:19

Regulamin dyscypliny

                                                Szkoły przystępujące do współzawodnictwa muszą się zarejestrować przez system rejestracji szkół   srs.szs.pl zgodnie z kalendarzem wojewódzkim

   I.   Uczestnictwo


       W zawodach biorą udział drużyny dziewcząt i chłopców,

       Drużynę stanowią uczniowie jednej szkoły ponadpodstawowej urodzeni w roku 2006 i młodsi.

       Drużyna składa się z 4 zawodniczek/zawodników (3 zawodników na boisku i 1 zmiennik).

       Organizator zawodów odpowiada za udostępnienie piłek meczowych. Na rozgrzewkę drużyny powinny zgłaszać się z własnymi piłkami.

 

      II.  Przepisy gry


        mecze są rozgrywane na boisku do koszykówki 3x3 z jednym koszem (wysokość – 3,05 m), boisko musi mieć wyznaczoną linię rzutów wolnych (5,80 m), linię rzutów za 2 punkty (6,75 m) oraz „półkole bez szarży” pod koszem; można używać połowy tradycyjnego boiska do koszykówki,

        rozgrywki dziewcząt i chłopców powinny odbywać się oficjalną piłką do gry w koszykówkę 3x3 o rozmiarze ‘6,

        zespół sędziowski składa się z 1 lub 2 sędziów boiskowych oraz sędziów stolikowych,

        rzut monetą zdecyduje o tym, której drużynie przyznane zostanie posiadanie piłki na rozpoczęcie meczu, drużyna, która wygra losowanie ma prawo wybrać posiadanie piłki na rozpoczęcie meczu lub przed rozpoczęciem ewentualnej dogrywki,

        czas gry wynosi 10 minut, zegar czasu gry będzie zatrzymywany podczas sytuacji martwej piłki oraz podczas rzutów wolnych, 

        drużyna musi oddać rzut do kosza w ciągu 12 sekund; gra na zwłokę lub zaniechanie aktywnej gry jest błędem, jeżeli boisko nie jest wyposażone w zegar odmierzający czas do rzutu i drużyna nie stara się zakończyć akcji rzutem do kosza, sędzia udziela tej drużynie ostrzeżenia rozpoczynając odliczanie ostatnich pięciu (5) sekund akcji,

        drużyna, która zdobędzie jako pierwsza 15 lub więcej punktów wygrywa mecz przed upływem czasu (dotyczy regulaminowego czasu gry),

        jeżeli na koniec regularnego czasu gry wynik pozostaje nierozstrzygnięty, zostanie rozegrana dogrywka; przed rozpoczęciem dogrywki będzie miała miejsce jednominutowa przerwa,

        drużyna, która jako pierwsza zdobędzie 2 punkty w dogrywce, wygrywa mecz,

        drużyna podlega karze za faule drużyny po tym, jak popełniła 6 fauli, faule popełnione w trakcie akcji rzutowej w polu wewnątrz łuku będą karane jednym rzutem wolnym, a popełnione w trakcie akcji rzutowej z pola za łukiem będą karane dwoma rzutami wolnymi,

        faule popełnione w trakcie akcji rzutowej, po której piłka wpada do kosza po rzucie z gry, karane są dodatkowym jednym rzutem wolnym lub dwoma (gdy rzut był zza łuku),

        gdy zespół nie ma zawodnika rezerwowego albo jeden z zawodników musi zejść z boiska za przewinienie niesportowe lub z powodu kontuzji, to zespół może dokończyć mecz w składzie dwóch zawodników,

        siódmy, ósmy i dziewiąty faul drużyny zawsze będzie karany dwoma rzutami wolnymi, kolejne faule karane są dwoma rzutami oraz posiadaniem piłki,

        nie przyznaje się rzutów za faul w ataku,

        zmiana posiadania piłki przez którąkolwiek z drużyn, następująca po sytuacji martwej piłki (aut, faul), musi rozpocząć się wymianą piłki (pomiędzy zawodnikami obrony oraz ataku) za łukiem, na szczycie boiska (tzw. check ball),

        za faul techniczny przyznaje się jeden rzut wolny,

        za faul niesportowy przyznaje się dwa rzuty wolne,

        po ostatnim rzucie wolnym wynikającym z kary za faul techniczny lub niesportowy gra zostanie kontynuowana poprzez wymianę piłki za łukiem, na szczycie boiska (tzw. check ball);

        po celnym rzucie z gry lub ostatnim rzucie wolnym grę wznawia drużyna, która nie zdobyła punktów, poprzez wy kozłowanie lub podanie piłki do partnera znajdującego się poza łukiem,

        przeciwnik może bronić podczas wyprowadzania lub podawania piłki za łuk (poza „półkolem bez szarzy”),

        po niecelnym rzucie z gry lub ostatnim rzucie wolnym, jeśli drużyna ataku zbierze piłkę, może kontynuować grę; jeśli drużyna obrony zbierze piłkę to musi wyprowadzić ją za łuk,

        po przechwyceniu lub zablokowaniu piłki należy wyprowadzić piłkę za łuk,

        uważa się, że zawodnik znajduje się „za łukiem”, kiedy żadna z jego stóp nie dotyka miejsca na boisku wewnątrz łuku ani łuku,

        w sytuacji rzutu sędziowskiego piłkę przyznaje się zawsze drużynie broniącej,

        zawodnik, który popełni dwa faule niesportowe zostaje zdyskwalifikowany, drużynie przeciwnej przyznaje się dwa rzuty wolne i posiadanie piłki,

        zawodnik, który popełnił dwa (2) faule niesportowe (nie ma zastosowania do fauli technicznych) zostanie zdyskwalifikowany przez sędziów z udziału w meczu i może zostać zdyskwalifikowany z całego wydarzenia przez organizatora,

        zmiany mogą być dokonane przez którąkolwiek z drużyn, podczas gdy piłka staje się martwa, przed wymianą piłki pomiędzy zawodnikami drużyny ataku i obrony (tzw. check-ball) lub przed rzutem wolnym; zmiany mogą odbywać się jedynie poza linią końcową, naprzeciwko kosza i nie wymagają one jakiegokolwiek działania ze strony sędziów,

        każda drużyna ma prawo do jednej, 30-sto sekundowej, przerwy na żądanie; jakikolwiek zawodnik może poprosić o przyznanie przerwy na żądanie podczas sytuacji martwej piłki.

 

III. Punktacja


       Za wygrane spotkanie drużyna otrzymuje 2 punkty, za przegrane 1 punkt, za walkower 0 punktów. O kolejności zespołów decydują kolejno:

1.  większa liczba zdobytych punktów

2.  jeżeli dwie (2) lub więcej drużyn ma równą liczbę punktów po rozegraniu wszystkich meczów w danej              grupie, to o kolejności miejsc decyduje (-ą) wynik (-i) meczu (-ów) pomiędzy tymi drużynami.  Jeżeli liczba        punktów w meczach pomiędzy tymi drużynami wciąż jest taka sama, klasyfikację ustala się według              poniższych zasad, w następującej kolejności: 

a.     decyduje większa różnica koszy zdobytych do straconych w meczach pomiędzy zainteresowanymi drużynami.

b.     decyduje większa liczba koszy zdobytych w meczach pomiędzy zainteresowanymi drużynami.

c.     decyduje większa różnica koszy zdobytych do straconych we wszystkich meczach w danej grupie.

d.     decyduje większa liczba koszy zdobytych we wszystkich meczach w danej grupie.

Jeżeli powyższe zasady w dalszym ciągu nie dają rozstrzygnięcia, klasyfikację końcową ustala się w drodze          losowania.

 

          Jeżeli jedna (1)  lub  więcej  drużyn  zostaje  sklasyfikowanych na  którymkolwiek  etapie zasad  podanych powyżej,  to  procedury  z punktu 2 stosuje się ponownie w stosunku do pozostałych  niesklasyfikowanych drużyn.

 

Utworzono: 2022-08-30 08:45

 

Zobacz również

Wyszukaj

Zobacz galerię

logo GZSiSS
Gdański Zespół Schronisk i Sportu Szkolnego

Al. Grunwaldzka 244 , 80-314 Gdańsk
tel. 48 58 520 68 50
biuro@ssm.gda.pl
elek. skrzynka podawcza ePUAP: /GZSISS/SkrytkaESP

Szkolne Schronisko
Młodzieżowe w Gdańsku

Al. Grunwaldzka 244
80-314 Gdańsk
tel. 48 520 68 51
grunwaldzka@ssm.gda.pl

Filia SSM Wałowa

ul. Wałowa 21
80-858 Gdańsk
tel. 48 58 301 23 13
walowa@ssm.gda.pl

Filia SSM

ul. Kartuska 245B
80-125 Gdańsk
tel. 48 58 302 60 44
kartuska@ssm.gda.pl

Gdański Ośrodek Kultury Fizycznej

ul. Grunwaldzka 244
80-314 Gdańsk
tel. 48 58 520 68 50
biuro@ssm.gda.pl