facebook
   zmiana czcionki: 
  +  
  domyślna  
  –  


Koszykówka 3 x 3


Mistrzostwa Gdańska w koszykówce 3x3 chłopców

Mistrzostwa Gdańska Igrzysk Młodzieży Szkolnej w koszykówce 3x3 chłopców

Termin zawodów: 26.11.2024 r. (wtorek)

Miejsce: Szkoła Podstawowa nr 2

Zbiórka zespołów: 8,30

Początek gier: 9.00

System rozgrywania turnieju i losowanie ustalone zostaną na miejscu po określeniu ile zespołów zgłosiło się do udziału  w turnieju.

Utworzono: 2024-11-07 20:52

Mistrzostwa Gdańska w koszykówce 3x3 dziewcząt

Mistrzostwa Gdańska Igrzysk Młodzieży Szkolnej w koszykówce 3x3 dziewcząt

Termin zawodów: 27.11.2024 r. (środa)

Miejsce: Szkoła Podstawowa nr 2

Zbiórka zespołów: 8,30

Początek gier: 9.00

System rozgrywania turnieju i losowanie ustalone zostaną na miejscu po określeniu ile zespołów zgłosiło się do udziału  w turnieju.

Utworzono: 2024-11-07 20:50

Zapisy - koszykówka 3x3 dziewcząt oraz koszykówka 3x3 chłopców

Szkoły chcące przystąpić do zawodów zobowiązane są zarejestrować się w systemie rejestracji szkół (srs.szs.pl) i dokonać zgłoszenia do 31.10.2024 r.

Drużyny zgłoszone po terminie nie będą brać udziału w zawodach 



Przewidywany termin I etapu rozgrywek: 19-22.11.2024 r.

Utworzono: 2024-10-16 18:05

Runda

Regulamin dyscypliny

Szkoły przystępujące do współzawodnictwa muszą się zarejestrować przez system rejestracji szkół srs.szs.pl nie później niż do 30 września 2024 roku.

 

I. UCZESTNICTWO

 

1.   W zawodach biorą udział drużyny dziewcząt i chłopców.

2.   Drużynę stanowią uczennice/ uczniowie jednej szkoły podstawowej, roczniki 2010- 2011.

3.   Drużyna składa się z 4 zawodników (3 zawodników na boisku i 1 zmiennik).

   Organizator zawodów odpowiada za udostępnienie piłek meczowych. Na rozgrzewkę drużyny powinny zgłaszać się z własnymi piłkami.

 

     II.  PRZEPISY GRY

                mecze są rozgrywane na boisku do koszykówki 3x3 z jednym koszem (wysokość – 3,05 m), rozmiar boiska gry 15m x 11m, boisko musi mieć wyznaczoną linię rzutów wolnych (5,80 m), linię rzutów za 2 punkty (6,75 m) oraz „półkole bez szarży” pod koszem; można używać połowy tradycyjnego boiska do koszykówki;

                rozgrywki dziewcząt i chłopców powinny odbywać się oficjalną piłką do gry w koszykówkę 3 x 3 o rozmiarze 6;

                zespół sędziowski składa się z 1 lub 2 sędziów boiskowych oraz sędziów stolikowych;

                rzut monetą zdecyduje o tym, której drużynie przyznane zostanie posiadanie piłki na rozpoczęcie meczu, drużyna, która wygra losowanie ma prawo wybrać posiadanie piłki na rozpoczęcie meczu lub przed rozpoczęciem ewentualnej dogrywki;

                czas gry wynosi 10 minut. Zegar czasu gry będzie zatrzymywany podczas sytuacji martwej piłki oraz podczas rzutów wolnych; 

                drużyna przegrywa mecz walkowerem, jeśli o wyznaczonej godzinie rozpoczęcia meczu, nie stawi się na boisku z 3 zawodnikami gotowymi do gry;

                drużyna musi oddać rzut do kosza w ciągu 12 sekund; gra na zwłokę lub zaniechanie aktywnej gry jest błędem; jeżeli boisko nie jest wyposażone w zegar odmierzający czas do rzutu i drużyna nie stara się zakończyć akcji rzutem do kosza, sędzia udziela tej drużynie ostrzeżenia rozpoczynając odliczanie ostatnich pięciu (5) sekund akcji;

                drużyna, która zdobędzie jako pierwsza 21 lub więcej punktów wygrywa mecz przed upływem czasu (dotyczy regulaminowego czasu gry);

                jeżeli na koniec regularnego czasu gry wynik pozostaje nierozstrzygnięty, zostanie rozegrana dogrywka; przed rozpoczęciem dogrywki będzie miała miejsce jednominutowa przerwa;

                drużyna, która jako pierwsza zdobędzie 2 punkty w dogrywce, wygrywa mecz;

                drużyna przegrywa mecz walkowerem, jeśli o wyznaczonej godzinie rozpoczęcia meczu, nie stawi się na boisku z 3 zawodnikami gotowymi do gry;

                drużyna podlega karze za faule drużyny po tym, jak popełniła 6 fauli, faule popełnione w trakcie akcji rzutowej w polu wewnątrz łuku będą karane jednym rzutem wolnym, a popełnione w trakcie akcji rzutowej z pola za łukiem będą karane dwoma rzutami wolnymi;

                faule popełnione w trakcie akcji rzutowej, po której piłka wpada do kosza po rzucie z gry, karane są dodatkowym jednym rzutem wolnym lub dwoma (gdy rzut był zza łuku);

                gdy zespół nie ma zawodnika rezerwowego albo jeden z zawodników musi zejść z boiska za przewinienie niesportowe lub z powodu kontuzji, to zespół może dokończyć mecz w składzie dwóch zawodników,

                siódmy, ósmy i dziewiąty faul drużyny zawsze będzie karany dwoma rzutami wolnymi, kolejne faule karane są dwoma rzutami oraz posiadaniem piłki,

                nie przyznaje się rzutów za faul w ataku,

                zmiana posiadania piłki przez którąkolwiek z drużyn, następująca po sytuacji martwej piłki (aut, faul), musi rozpocząć się wymianą piłki (pomiędzy zawodnikami obrony oraz ataku) za łukiem, na szczycie boiska (tzw. check ball),

                za faul techniczny przyznaje się jeden rzut wolny,

                za faul niesportowy przyznaje się dwa rzuty wolne,

                wszystkie faule niesportowe liczone są jako 2 faule przy obliczaniu fauli drużyny,

                po ostatnim rzucie wolnym wynikającym z kary za faul techniczny gra zostanie kontynuowana poprzez wymianę piłki za łukiem, na szczycie boiska (tzw. check ball);

                drugi faul niesportowy zawodnika karany jest 2 rzutami wolnymi i posiadaniem piłki;

                po celnym rzucie z gry lub ostatnim rzucie wolnym grę wznawia drużyna, która nie zdobyła punktów, poprzez wy kozłowanie lub podanie piłki do partnera znajdującego się poza łukiem;

                uważa się, że zawodnik znajduje się „za łukiem”, kiedy żadna z jego stóp nie dotyka miejsca na boisku wewnątrz łuku ani łuku;

                przeciwnik może bronić podczas wyprowadzania lub podawania piłki za łuk (poza „półkolem bez szarzy”);

                po niecelnym rzucie z gry lub ostatnim rzucie wolnym, jeśli drużyna ataku zbierze piłkę, może kontynuować grę

 

jeśli drużyna obrony zbierze piłkę to musi wyprowadzić ją za łuk;

                po przechwyceniu lub zablokowaniu piłki należy wyprowadzić piłkę za łuk;

                w sytuacji rzutu sędziowskiego piłkę przyznaje się zawsze drużynie obrony;                                   

                zawodnik, który popełni dwa faule niesportowe zostaje zdyskwalifikowany; 

                zawodnik, który popełnił dwa faule niesportowe (nie ma zastosowania do fauli technicznych) zostanie zdyskwalifikowany przez sędziów z udziału w meczu i może zostać zdyskwalifikowany z całego wydarzenia przez organizatora;

                zmiany mogą być dokonane przez którąkolwiek z drużyn, podczas gdy piłka staje się martwa, przed wymianą piłki pomiędzy zawodnikami drużyny ataku i obrony (tzw. check-ball) lub przed rzutem wolnym; zmiany mogą odbywać się jedynie poza linią końcową, naprzeciwko kosza i nie wymagają one jakiegokolwiek działania ze strony sędziów;

                każda drużyna ma prawo do jednej, 30-sto sekundowej, przerwy na żądanie; jakikolwiek zawodnik może poprosić o przyznanie przerwy na żądanie podczas sytuacji martwej piłki;

                dopuszczony jest coaching dla zawodników.

 

     III. PUNKTACJA

 

       Za wygrane spotkanie drużyna otrzymuje 2 punkty, za przegrane 1 punkt, za walkower 0 punktów.  O kolejności zespołów decydują kolejno:

1. większa liczba zdobytych punktów;

2. jeżeli dwie (2) lub więcej drużyn ma równą liczbę punktów po rozegraniu wszystkich meczów w danej grupie, to o kolejności miejsc decyduje (-ą) wynik (-i) meczu (-ów) pomiędzy tymi drużynami. Jeżeli liczba punktów w meczach pomiędzy tymi drużynami wciąż jest taka sama, klasyfikację ustala się według poniższych zasad, w następującej kolejności: 

a.     decyduje większa różnica koszy zdobytych do straconych w meczach pomiędzy zainteresowanymi drużynami;

b.     decyduje większa liczba koszy zdobytych w meczach pomiędzy zainteresowanymi drużynami;

c.     decyduje większa różnica koszy zdobytych do straconych we wszystkich meczach w danej grupie;

d.     decyduje większa liczba koszy zdobytych we wszystkich meczach w danej grupie.

     Jeżeli powyższe zasady w dalszym ciągu nie dają rozstrzygnięcia, klasyfikację końcową ustala się w drodze losowania. Jeżeli jedna lub więcej drużyn  zostaje  sklasyfikowanych na  którymkolwiek  etapie zasad  podanych powyżej, to procedury z punktu 2 stosuje się ponownie w stosunku do pozostałych  niesklasyfikowanych drużyn.

 

             

 

Utworzono: 2024-09-11 09:47

 

Zobacz również

Wyszukaj

Zobacz galerię

logo GZSiSS
Gdański Zespół Schronisk i Sportu Szkolnego

Al. Grunwaldzka 244 , 80-314 Gdańsk
tel. 48 58 520 68 50
biuro@ssm.gda.pl
elek. skrzynka podawcza ePUAP: /GZSISS/SkrytkaESP

Szkolne Schronisko
Młodzieżowe w Gdańsku

Al. Grunwaldzka 244
80-314 Gdańsk
tel. 48 520 68 51
grunwaldzka@ssm.gda.pl

Filia SSM Wałowa

ul. Wałowa 21
80-858 Gdańsk
tel. 48 58 301 23 13
walowa@ssm.gda.pl

Filia SSM

ul. Kartuska 245B
80-125 Gdańsk
tel. 48 58 302 60 44
kartuska@ssm.gda.pl

Gdański Ośrodek Kultury Fizycznej

ul. Grunwaldzka 244
80-314 Gdańsk
tel. 48 58 520 68 50
biuro@ssm.gda.pl