Szkoły przystępujące do współzawodnictwa muszą się zarejestrować przez system rejestracji szkół srs.szs.pl nie później niż do 30 września 2024 roku.
I postanowienia ogólne
- Organizatorem ogólnopolskich zawodów w wyścigach łodzi smoczych na basenie (Zawody) jest Gdański Zespół Schronisk i Sportu Szkolnego (GZSiSS).
- Wszyscy biorący udział w Zawodach zobowiązani są dostarczyć organizatorowi, najpóźniej do dnia rozpoczęcia zawodów, oświadczenie o starcie na własną odpowiedzialność, a w przypadku osób niepełnoletnich oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego o zgodzie na start oraz o braku medycznych przeciwskazań do udziału w zawodach.
- Każdy uczestnik zawodów przy wejściu na pływalnię musi okazać się dokumentem pozwalającym na stwierdzenie tożsamości oraz wypełnia oświadczenie (w załączeniu) o zapoznaniu się z regulaminem zawodów i pływalni.
- Uczestnicy zawodów są zobowiązani do ubezpieczenia się we własnym zakresie.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne kontuzje, nieszczęśliwe wypadki uczestników zawodów oraz za rzeczy osobiste zawodników pozostawione bez opieki.
- Zawodom może towarzyszyć publiczność, pod warunkiem dostosowania się do regulaminu pływalni i pełnej kontroli widowni przez obsługę pływalni.
II Miejsce, termin i program zawodów
Zawody odbędą się na pływalni Gdańskiego Ośrodka Sportu przy Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 7 ul. Chałubińskiego 13 w Gdańsku.
godz. 8:00 – 9:00 - szatnia, przebieranie, rozgrzewka
godz. 8:30 – 9:00 – odprawa nauczycieli szkół (sala naprzeciwko szatni)
godz. 9:00 – 14:00 – zawody
godz. 14:00 – 15:00 – dekoracja
III Udział w zawodach
- Zgłoszenie należy dokonać poprzez https://srs.szs.pl wybierając dyscyplinę: WYŚCIGI SMOCZYCH ŁODZI NA BASENIE / Ranga zawodów: miejskie/gminne/
- O możliwości udziału decydować będzie kolejność zgłoszeń, ilość drużyn ograniczona!
- Przystąpienie do zawodów jest jednoznaczne z akceptacja regulaminu zawodów oraz poświadczeniem, iż zawodnik nie ma przeciwskazań zdrowotnych do startu w zawodach.
IV przebieg zawodów
- Zawody przeprowadzone są na pływalni na jednej standardowej smoczej łodzi.
- Sześcioosobowe osady siedzą twarzą do siebie na krańcach łodzi na trzech skrajnych ławkach.
- Startujemy na komendę „GOTOWI-UWAGA-GO!” przy czym dopiero na „GO” można wiosłować.
- W przypadku falstartu powtarzamy rywalizację.
- Dwa falstarty osady w jednej rywalizacji daje przegrany pojedynek.
- Rywalizacja rozstrzygnięta jest po przeciągnięciu łodzi na stronę przeciwnika na odległość 2,50 metra.
- Rywalizacja trwa maksymalnie 60 sekund, dotknięcie brzegu, zatopienie łodzi przerywa rywalizację i wynik zostaje zaliczony.
- Osoby rezerwowe, które mogą być zmieniane w kolejnych biegach.
- Rywalizacja składa się z rozgrywek grupowych oraz fazy pucharowej.
- W przypadku zgłoszenia się 8 lub więcej drużyn faza pucharowa będzie od fazy ćwierćfinałowej.
- Wiosła zabezpiecza organizator. Starujemy tylko na wiosłach organizatora.
- Za wygraną rywalizację drużyna otrzymuje 2 punkty, za przegraną 1 punkt, za walkower lub dyskwalifikację 0 punktów.
- O kolejności zespołów decydują kolejno:
-większa liczba zdobytych punktów
-jeżeli dwie (2) lub więcej drużyn ma równą liczbę punktów po rozegraniu wszystkich meczów w danej grupie, to o kolejności miejsc decyduje (-ą) wynik rywalizacji pomiędzy tymi drużynami. Jeżeli to nie daje rozstrzygnięcia-decyduje los/rzut monetą. - Dokładny sposób przeprowadzenia zawodów i zostanie podany na odprawie nauczycieli w dniu zawodów i zależy od ilości zgłoszonych szkół.
- Zawody zostaną przeprowadzone na basenie o długości 25 metrów.
- Sędzia Główny jest odpowiedzialny za prawidłowy przebieg zawodów na pływalni i ma głos rozstrzygający w kwestiach spornych.
V Kategorie:
- Kategoria MIKST Szkół Ponadpodstawowych (rocznik 2006 i młodsi)
- Kategoria MIKST Szkół Podstawowych (rocznik 2010 i młodsi)
Kategoria MIKST to 6 osób wiosłujących w tym minimum 3 dziewczyny (+2 osoby rezerwowe) razem 8 osób maksymalnie.
VI Wyniki i nagrody
- Po zakończeniu zawodów sędzia główny sporządza protokół z zawodów.
- Organizator zastrzega sobie prawo do publikacji wyników na swoich stronach internetowych i przekazania ich mediom.
- Nagrody:
- Puchary za miejsca I-III w każdej kategorii ufundowane przez Gdański Zespół Schronisk i Sportu Szkolnego.
- Medale za miejsca I-III w każdej kategorii ufundowane przez Gdański Zespół Schronisk i Sportu Szkolnego.
- Dekoracja odbędzie się po zakończeniu dnia zawodów.
VII Postanowienia Końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie decyduje Sędzia Główny zawodów.
- Organizator zastrzega sobie prawo do ostatecznej interpretacji regulaminu.
- Podczas zawodów organizator zapewni obsadę ratowników, sędziów, służb medycznych i technicznych czuwających nad prawidłowym i bezpiecznym przebiegiem zawodów i funkcjonowaniem obiektu.
- Organizator zapewnia sobie prawo do rozpowszechniania wizerunku uczestników zawodów w materiałach fotograficznych i filmowych do celów promocyjnych. Przystąpienie do zawodów oznacza akceptację regulaminów.
- Wiosła zabezpiecza organizator. Starujemy tylko na wiosłach organizatora.
- Każdy uczestnik zawodów deklaruje, że jego stan zdrowia nie stanowi przeciwwskazań do uczestniczenia w zawodach oraz, że posiada umiejętność pływania umożliwiającą przepłynięcie co najmniej 25 metrów w ubraniu sportowym.
- Uczestnicy biorą udział w regatach na własną odpowiedzialność i ryzyko. Organizator
nie ponosi odpowiedzialności za szkody osobowe i rzeczowe. - Wszyscy uczestnicy muszą posiadać przy sobie ważne legitymacja szkolne, dowód osobisty. W przypadku kontroli tożsamości uczestnika brak w/w dokumentów oznacza dyskwalifikację całej drużyny.
- Obowiązek zapoznania uczestników regat z warunkami uczestnictwa spoczywa na opiekunie szkoły.
- Za zachowanie na pływalni w trakcie zawodów odpowiedzialność ponoszą nauczyciele/ opiekunowie.
Koordynator zawodów - osoba do kontaktu: Grzegorz Kwiatkowski: tel. 501 571456 e-mail gdanskielwy@wp.pl